Red Bull nieuwe samenwerkingspartner Lotto Eredivisie triathlon
Nieuwegein- De Nederlandse Triathlon Bond en Red Bull zijn een samenwerking aangegaan rondom de succesvolle teamcompetitie Lotto Eredivisie triathlon. Tijdens vijf races kunnen atleten in de finale en in het atletendorp beschikken over energy drinks. De NTB gaat voorlichtingsmateriaal over sportvoeding ontwikkelen om atleten van goede en relevante informatie te voorzien.
Directeur Rembert Groenman sprak van een win-win situatie. “Het verbinden van grote merken als Lotto en Red Bull aan onze sport, geeft een uitstraling die niet altijd gewoon was. Dit past in de sterke groei in populariteit die de triathlonsport momenteel doormaakt. Ik verwacht dat we de komende tijd meer sterke merken kunnen binden aan onze sport. Red Bull ziet dat ook en het is mooi dat zij deze groeimarkt via deze samenwerking kunnen verkennen.”
De samenwerking zorgt ervoor dat atleten die deelnemen aan de Lotto Eredivisie dit seizoen kunnen beschikken over producten van de energiedrankenleverancier. Red Bull zal daarvoor aanwezig zijn bij de vijf races. In samenwerking met de NTB en de onafhankelijke sportvoedingsdeskundige Josette van Toor van JVT Voedingsadvies, wordt voorlichtingsmateriaal over sportvoeding ontwikkeld, om atleten te helpen met een verantwoorde voedingsstrategie rondom races en in training.
Marloes Nijholt van KRACHT Sportmarketing is verantwoordelijk voor de totstandkoming van de samenwerking, die in eerste instantie duurt tot eind 2015. Beide partijen hebben de intentie uitgesproken daarna samen verder te gaan.