Nieuwsbrief 2020/04 – Assistent-officials en meer…

 In 4eDivisie, 3eDivisie, 2eDivisie, 1eDivisie, Eredivisie, Algemeen

Assistent-officials

Foto: Tim Buitenhuis

Al jaren groeit het aantal mooie triathlon evenementen harder dan het aantal beschikbare juryleden. Met in totaal 70 startseries (40 wedstrijden, 19 wedstrijdlocaties) doen we dit seizoen als Teamcompetities ook weer een flink beroep op de inzet van juryleden. Voor het vierde jaar op rij werkt de WGWO (werkgroep wedstrijdofficials) ook in 2020 in de Teamcompetities met zogenaamde ‘assistent-officials’. Alle teams die in de competitie actief zijn, leveren bij één wedstrijd in het seizoen één vrijwilliger die beschikbaar is voor ondersteuning van het jurykorps.Op die manier zijn er bij alle competitiewedstrijden drie tot vijf paar extra handen en ogen beschikbaar en dragen we met alle betrokkenen een steentje bij aan een prettige en eerlijke competitie.

De assistenten zijn actief in een tijdsblok rondom de wedstrijd van het eigen team. Communicatie vooraf verloopt tussen de WGWO en de teamcaptain. Op 7 maart zal tijdens de ‘kick-off voor teams’ e.e.a. ook nader worden toegelicht en kunnen jullie zelf intekenen bij welke wedstrijd je een assistent wil leveren.

Klaar voor de start?

Jullie hebben nog ruim een week de tijd om je in te schrijven voor de ‘kick off voor teams’, zaterdagochtend 7 maart in Utrecht. We kijken met jullie vooruit naar het nieuwe seizoen, delen nieuwe ontwikkelingen, informeren jullie over mijntriathlonNL en de intekenlijsten voor assistent-offcials hangen klaar. Mogen we ook voor jullie de koffie klaar zetten? 

Op dit aanmeldformulier vinden jullie ook alle informatie over locatie en precieze tijden. Aanmelden kan tot en met woensdag 26 februari.

Let op: omdat de beschikbare ruimte beperkt is, willen we jullie vragen per team met maximaal één, en per vereniging met maximaal twee personen te komen. Stemmen jullie onderling af wie jullie team(s) / vereniging vertegenwoordigd? Dank jullie wel!

Factuur deelname Teamcompetities

In de nieuwsbrief van 21 januari jl. vroegen we jullie de teamnaam te controleren, zodat wij voor ieder team de juiste factuur kunnen laten opstellen. In de komende periode worden deze facturen aangemaakt, waarbij de kosten van alle teams van één vereniging bij elkaar op één factuur (gespecificeerd) worden vermeld. Het gaat in alle gevallen om 75% van het inschrijfgeld voor de competitie (jullie deden eind 2019 via iDeal al een 25% aanbetaling). En bij teams die één of meerdere sponsornamen voeren, worden die kosten ook in rekening gebracht.

De bij ons bekende penningmeester van de vereniging ontvangt de factuur, vermoedelijk half maart. De factuur moet voldaan zijn vóór de start van het seizoen. Willen jullie de penningmeester alvast informeren, zodat deze tijdig kan zorgen voor de betaling?